26 Ağustos 2010 Perşembe

Varanasi-Haridvar Arası Tren İstasyonu Maceram...


23.Ağustos.2010
Saat 1:00 A.M, Varanasi Tren istasyonundayım. Biraz önce Haridvar treninin 2,30 saat rötar yapacağı anons edildi. Bu durumda saat 3:30’da trene binebileceğim. Anlayacağınız pek iç açıcı durumda değilim. Tren istasyonu biraz!!! pis ve bir sürü fare fing atmakta. Bugün burada Tom ve Jerry çizgi filminde Jerry’nin Tom’dan hızla kaçısı sırasında ayaklarında pervanenin beliriyor olmasının ne kadar gerçekçi olduğunu deneyimleme fırsatı buldum. Nasıl mı? Pek iç açıcı olmayabilir ama yine de yazacağım.

İstasyonda fareler fing atıyordu. Dikkat endeksimin pik noktasında olduğu bir anda, önümden bir karaltı geçtiğini görür gibi oldum. Br böcek olmalı diye düşündüm. Bir kaç benzer geçişin ardındn o böceğin küçük bir fare olduğunu farkettim. Öyle hızlı hareket ediyorlar ki görmekte zorlanıyordunuz. Belki de görmekte zorlanıyor olmanız en iyisiydi. Sonunda farelerden korunmak için, istasyondaki en aydınlık oturma yerini seçtim ve orada trenimi beklemeye başladım.

Treni beklerken 2 genç çocuk farklı zamanlarda yanıma gelerek bana soru sordular. İkisinin de sorduğu sorular birbirine o kadar çok benziyordu ki ingilizce pratik yapmak için geceleri tren istasyonuna geldiklerini düşündüm bir an. Çocuklardan biri onun yaşındaki bir erkek için ileriye yönelik ne tür tavsiyelerde bulunabileceğimi sordu ve bende kendine ait bir hayalin olsun ama bu hayal kesinlikle sana ait olsun başkalarının hayalleri ile karıştırma şeklinde yanıt verdim. Verdiğim yanıt öyle hoşuna gitti ki soru sormaktan vazgeçti ve yanımdan ayrıldı. İkinci çocuk ise annesini beklediğini söylüyordu. Medical engineering okuyormuş. Hangi ülkedenim, kaç yaşındayım, yanlız mı seyahat ediyorum, evli miyim gibi normal basic soruları sorduktan sonra Hindistan’ı nasıl bulduğumu sordu. Ben de insanlarının çok mutlu olduğunu ayrıca zeki olduklarını ama bilerek bunu kullanmamayı seçtiklerini, tarihi eserlerin bulunduğu yerlere gösterdikleri itinayı şehrin diğer yerlerine de gösterdiklerinde Hindistan’nın daha da muhteşem olacağını söyledim. Bu düşüncelerimden dolayı bana teşekkür etti. Saat 3:00 olmuştu ve trenin geliş saati ile ilgili herhangi bir anons yapılmıyordu. Tren hakkında bilgi almak için informasyon ofise gideceğimi söyleyerek çocuktan izin istedim. O da burada onu beklememi, benim için tren saatini öğrenebileceğini söyledi. Geri döndüğünde getirdiği haber hoşuma gitmemişti. Tren sabah 6:30 da Varanasi istasyonuna gelecekti. Bu durumda Haridwar’da gece 22:00 gibi olabilecektim ve daha 3:30 saar beklemem gerekiyordu. En son benzer durum 1986 yılında interraille Avrupayı dolaşırken Floransa’da başıma gelmişti. Ancak o zamanlar şu an ki yaşımın yarısı yaşındaydım. Neyse artık son tren yoculuklarımı yapıyordum. bundan sonra sadece Dharalamsa ve Delhi’ye gidiş yolculuğumda trene binecektim.

Evet saat 6:00, beklerken yarım saat kadar içim geçse biraz daha uyumak için neler vermezdim. Saat 6:30 ve nihayet trendeyim. Beni uzun bir yolculuk bekliyordu..... Türkiye’den gelirken yanıma aldığım yiyeceklerden kalan yarım paket bisküvi ve 2 paket kuruyemiş ile bu günü geçirmek zorundayım. Zira trende satılan yiyecekler yenilesi değil. Tren hareket ettiğinde sadece çay, cips ve bizim çiğ böreğe benzeyen böreklerden satıyorlar. Bu börekleri satın almak için önce içim gidiyor, satın almak için şöyle bir yöneliyorum ve börekleri pis kovalar içinde sattıkları farkedince satın almaktan vazgeçiyorum. Sadece kedi çiğere bakar misali bakmakla yetiniyorum.
Yeni bir kutsal şehri daha keşfetmek üzere Haridvar’a doğru ilerliyorum. Yolum bayağı uzun. Artık biraz kestirmek istiyorum dün geceden beri uyumadım.

Hadi bana baş baş.. oh allahım sonunda uyuyabileceğim...şükürler olsun

Sevgiler

Tren Yolculuğu Hakında Tipler
1- Tren yolculuğunuz 6 saatten uzun ve gece yolculuk yapıyorsanız ise yataklı kombardımanı seçin. Aksi takdirde oturma koltuklarını ‘chair seat’leri seçmenizi öneririm
2- Hindistan’ı benim gibi tek başına dolaşacaksanız, yataklı kombardıman tiplerinden 2A yı seçmenizi öneririm. Bu kompartımanı sadece bir kişi paylaşıyorsunuz. 3A da ise 6 kişi paylaşıyorsunuz. Tabii bu 6 kişi ile kalmıyor, kompartımandaki yolcuların aile fertleri veya trendeki diğer yolcular sizin kompartımanınızı ziyarete geliyor. ( Özellikle benim gibi açık renkli bir turist var ise) Bir anda kompardımanda 10 -12 kişi olabiliyorsunuz. Zaten kompartımana bu duruma özel uyarı yazısı dahi koymuşlar. Yazı şöyle; ‘ Pls pull up the backrest-cum-bed ding 6 am to 9 pm to avoid inconvenience sittig passenger’
3- Hindistan’da gezerken tren ile yolculuk yapacaksanız tren biletlerinizi çok önceden organize etmelisiniz. Irtc.com’dan kendinize ait şifre alıp reservasyon işlemlerinizi kolaylıkla yapabilirsiniz.
4- Trene binmeden önce yanınıza suyunuzu almayı unutmayın. Trenlerde yiyecek olarak sadece cips, çiğ börek ve sütlü çay satılıyor. Bazı trenlerde yemek siparişi alıyorlar ama hangi tren de bu hizmet var hangisinde yok onu henüz çözemedim. Bu sebeple trene binerken yanınızda yiyecek te olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder