16 Ekim 2010 Cumartesi

Yolculuğumun son ayağı Kopan Manastırına Doğru..

Kopan Monastery-Nepal Slideshow: Sibel’s trip from Hindistan to Nepal was created by TripAdvisor. See another Nepal slideshow. Create a free slideshow with music from your travel photos.

Bugün 2.10.2010 Pokhara’da son günüm. Sabah kahvaltısından sonra fransız dostlarım Annu ve Mari ile vedalaştım. Otelden check out yaptıktan sonra taksi ile havaalanına doğru hareket ettim. Pokhara’dan Katmandu havaalanına gelir gelmez Tibet’e gitmeden önce Katmandu’daki otelin emanetine bıraktığım bavulumu teslim aldım ve sonra Kopan Manastırına doğru yol aldım. Kopan’daki eğitimin başlamasına bir gün vardı. Bu bir günü Kopan’ın sakin ortamında geçirmek bana çok iyi gelecekti.

Bundan bir sene önce Kopan Manastırına gitmeye karar vermiştim. Kopan Manastırına gitme planları yaparken hazır Nepal’e gelmişken çevreyi de göreyim diye düşünmüş ve böylece tüm Hindistan, Tibet ve Nepal gezim şekillenmişti. Şimdi Kopan Manastırında 2 aydır devam eden Hindistan&Tibet&Nepal yolculuğumun kapanışını yapıyor olacağım.

Kopan Manastırına geldiğimde Monk She She, kaydımı aldıktan sonra odama kadar bana eşlik etti. Özel banyosu, çalışma masası, su ısıtıcısı, küçük elbise dolabı ve safe keepingi olan küçük lüks br odada tek başıma kalıyorum. Lhasa’daki otel hariç 2 aydır kaldığım en lüks otel odası burası. Anlayacağınız keyfime diyecek yok.
Kopan Manastırı 1970 yılında Lama Yeshe ve Lama Thubtan Zopa Rinpoche’nin batılıların Tibet Budizm öğrenmeleri için kurduğu bir merkez. Kopan Manastırı ilk kurulduğunda içerisinde sadece bir kaç monk yaşıyorken şimdilerde monkların sayısı 380, nunların ise 390 olmuş. Kopan doğu Nepal’in tepesinde yer alıyor ve buradan tüm Katmandu’yu 360 derece görebiliyorsunuz. Meditasyon nasıl yapılır? Budizm nasıl bir şeydir? gibi sorularınıza yanıt bulmak çok uygun bir yer. Bu arada Richard Gere’de bir zamanlar buraya uğramış !!!!!


Kopan’da kaldığınız sürece uymanız gereken bir takım kurallar var. Örneğin, canlıları öldürmemek, sigara ve alkol kullanmamak ( sigara içmek isterseniz manastırın dışına çıkıyorsunuz), Seksuel ilişkide bulunmamak, yalan söylememek ve izin almadan başkasına ait eşyaları kullanmamak gibi. 10 günlük eğitim süresince ne internet ne de telefona izin var. Yine yepyeni farkındalıklar ve yeni özgürlüklere doğru adım atacağım. Bu farkındalık anlarını çok seviyorum. Bazen acılı geçse de kendimle ilgili yeni bir şeyler öğrenmek bana iyi geliyor. Ve böylece dünyayı ve insanları daha iyi anlayabiliyorum.

Yarın Budizim keşif günleri başlıyor,

Sevgiler

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder