10 Eylül 2010 Cuma

Budizmi Keşfetmeğe Doğru…..Tushita Günleri Başlıyor…….



Bugun 31 agustos.2010. Budizm kursuna katilmak uzere Himayalarin eteklerindeki Tushita Meditation Centre’a doğru dar bir yoldan taksi ile ilerliyorum. Tushita meditasyon merkezine geldigimde benden once 10 kisinin katılımcı olarak beklediğini farkettim. Hepsi sırt çantaları ile gelmişti. Allahtan Dharalamshala’da kaldigim guest house budizm kursu boyunca bavulumu saklamayi kabul etmisti. Kurs boyunca giyineceğim kiyafetlerimi küçük bir çantaya yerlestirmiştim. Yoksa Tushita tarihine bavuluyla gelen ilk kişi olarak gecebilirdim. Yavaş yavaş diğer katılımcılar da gelmeye basladı. Katılımcilarin çoğunluğu Israil’liydi. Kayitlardan sorumlu Nun Khunpen, yanimiza gelerek doldurmamiz gereken formlar ile birlikte merkezin kurallarinin yer aldigi bilgilendirme föylerini dagitti. Seminer suresince telefon, kamera, fotograf makinası, ipod yasaktı. Ayrıca konuşmakta yasaktı. Egitimlerin yanisira merkezdeki ortalık işlerinin yapıldığı ‘karma yoga jop’ adını görevlerimiz olacaktı. Görevimizin ne olduğu kayit sirasinda bildirilecekti. Bir an evvel kayıdımı yaptırıp su almak icin merkezin dışındaki markete gitmek istiyordum. Kayıt icin kimin önce geldiği belli olmadığından endişeyi seven benligim, kayıt sirasinda sona kalacağıma dair endişelenmeye başlamıştı ki Nun Khunpen kayıt sırasının kursa başvuruda bulunma tarihine gore belirleneceğini açıkladı. Doğrucu davut benligim ise bu aciklamadan memnun, ‘hımm cok adilene‘ şeklinde yorumda bulundu. Nun Kunpen, tek tek isimlerimizi soylemeye başlamıştı. Danimarka’dan Daniel, İtalya’dan Roberto, Turkiye’den Sibel. Yaşasın ilk basvuruda bulunanlar arasindaydim. Hemen kayit masasina dogru yoneldim. 4 ayri kayit masasi vardi. Ilki oda numaramizi bildirecek, ikincisi kurs suresince kullanacagimiz kitabi teslim edecek, 3.masa, cuzdan, kamera ve telefonlari saklamaya alacak, son masa ise karma yoga gorevimizi bildirecekti. Ilk masaya geldigimde nasil bir oda tercih edeceğimi sordular. Küçük odalar 3-4 kisilik, büyük odalar ise 7-8 kisilikti ve ben küçük odayı seçtim. Oda numaram 8’di. İsrailli 3 kiz ile birlikte aynı odayı paylaşıyor olacaktik. Saklamadan sorumlu olan kişiye geldiğimde eşyalarımı teslim ederken Turkiye’den Tushita’ya gelen ilk kisi oldugumu soyledi. Karma yoga masasına geldigimde ise görev adamı,mükemmeliyetçi benligimin hareketlenmeye başladığını farkettim. Bana ne gorev verilecek seklinde merak icindeydi. Karma yoga görevim, dersler baslamadan 10 dakika once hocanın içeceğini hazırlayıp masasına bırakmaktı. Bana verilen görev çok basit olsa da görev adamı,mükemmliyetçi benliğimin, sıcak su nereden alınacak, eğitim odası nerede v.b gibi bir çok soruyu arka arkaya sormasını sessizce izledim..

Kayıt işlemleri tamamlandiktan sonra odalarımızın nerede olduğunu gösterdiler. Kalacağım oda ormanın içindeydi. Etrafta bir sürü maymun ailesi dolaşıyordu. Gözlerinin icine direk bakmamız konusunda bizi uyardilar. Odadaki tuvalet alaturkaydı ve sifon olayı yoktu. Tuvaletimizi yaptiktan sonra kovaya su doldurup tuvalete dökmemiz gerekiyordu. Odada 2 adet 2 li ranza vardi. Alt kattaki yataklardan birini secerek cantami yatagin uerine bırakıp dogruca su almaya gittim. Bir saat kadar sonra egitim ile ilgili bilgilendirme ve tanisma toplantisi başlayacaktı. İlk dersin başlama sati ise 7:30’du. Karma Yoga görevim gereği 7:20 gibi hocanım içeceğini hazırlayıp masasına bırakmayı unutmamalıydım. Neyse ki sanslıydım ya yerleri supurmek, bulasiklari yikamak, tuvaletleri temizlemek gibi gorevim de olsaydı….şükürler olsun..

Sevgiler


Tushita’da Budizm Kursuna Katilmak İsteyenler Tushita Kurallari Hakkinda Kisa Bilgiyi aşağıda bulabilirler

Kurs boyunca;
1- Digerlerinin esyalarina saygi gostermeli ve izin almadan hic bir seyi almamalisiniz, kısaca çalmak yasak
2- Diger canlilarin yasamlarina saygi duymalisiniz yani egitime katilan katilcimlar, sinek, karinca, sumuklu bocek, örümcek, akrep ve maymunlari öldüremezsiniz, kısaca canlilari oldurmek yasak
3- Seks yapmak yasak. Zaten kadin ve erkekleri ayri odalara yerleştirdikleri için bu sorun kendiliğinden cözümlenmis durumda
4- Tushita sinirlari dahilinde içki icmek, sigara kullanmak yasak
5- Açık, saçık giyinmek yasak cünkü, merkezde monk ve nunlar yaşıyor.
6- Dürüst olmalı ve kesinlikle yalan söylememelisiniz

Tushita Eğitimleri takip etmek için: www.tushita.info
Budizm eğitimlerini tüm dunyada takip etmeniz için : www.fmt.org
Dalai Lama eğtimlerini takp etmeniz için: www.dalailama.com

1 yorum: