5 Eylül 2010 Pazar

Dharamsala Gunleri Basliyor…….Yasasinnnn

Dharamsala And Dalai Lama Teaching Slideshow: Sibel’s trip from İstanbul, Türkiye to Dharamsala, Hindistan was created by TripAdvisor. See another Dharamsala slideshow. Create your own stunning slideshow with our free photo slideshow maker.

Giris Notu: Merkurun geri gitmesinden mi nedir sevgili Ozgur'un odunc verdigi netbookun ekrani dondu. Yazilarimi internet cafelerden yaziyor olacagim. Biliyorsunuz bizdeki harflerden burada yok. Umarim sikinti cekmezsiniz. Anlayisiniz icin simdiden tesekkurler :))

Ve nihayet Hindistan’daki son duragim olan Dharamsala ’dayim. Dharamsala ’da cogunlukla Tibet’ten iltica eden Tibetliler ve tabii ki Kutsal Dalai Lama yasiyor. Buraya gelmeyi niye mi sectim. Tabii ki sevgili Holiness Dalai Lama’yi gormek ve onun agzindan Budizm hakkinda bilgi sahibi olmak icin. Butun yil boyunca bu ani dort gozle bekledim. Nihayet bu niyetim su an Dharalamsa’da gerceklesiyor ve cok ama cok heyecanliyim.

Evet.. 26 agustos sabahi Dharamsala ’ya ayak bastigimda saat 6:00’di ve kalacagim guest house henuz kapilarini acmamisti. Burada oteller maalesef 7/24 calismiyorlar. Kalacaginiz guest house’a sabah cok erken veya gece gec geldi iseniz guest house’un kapisi acilana kadar disarida beklemeniz gerekiyor. Saat 7:00 gibi Guest house’un kapisi acildi ve bavulumu hemen odama yerlestirdikten sonra Dalai Lama ogretilerine kaydolmak icin security office’e dogru yol aldim. Gece boyunca uyumama ragmen aklima uykunun u’su gelmiyordu. Security office’e gittigimde saat 7:30’du ve henuz kapilarini acmamislardi. Kayitlarin Saat 9:00 gibi baslayacagini bildirdiler.Iste o anda biraz aciktigimi farkettim. Keyifli kahvalti yapabilmek icin kendime guzel bir yer ararken Dharalamsa’da kaldigim surece sabah kahvaltilarimi yapacagim yer olacak “coffe talk” u farkettim ve kapisindan iceri adimimi attim.

Coffe Talk’un yeri cok stratejikti. Oncelikle Ana Tapinaga cok yakindi ve yuzu Himalayalara bakiyordu. Kahvaltimi yaparken daglari ve kocaman cam agaclarini izleyebiliyordum.Kis mevsimi gelipte bembeyaz karlar bu manzaraya dahil oldugunda goruntu daha da guzellesecekti. Yemekleri cok lezetli, kahve ve cayi ise muhtesemdi. Kahvaltimi yaptiktan sonra security office’e kayit olmak icin gittim. Kaydimi yaptirdiktan sonra uyku durumumu check ettim. Problem yoktu hala dinctim. Tek arzum Dharalamsa”yi bir an evvel kesfetmekti.

Parantez aciyorum: Dharamsala gezimin mimari Ali Ilker Bekarslan. Ali İlker Bekarslan ’i sevgili Zafer Bozkaya’nin araciligiyla tanidim.Dalai Lama teaching’e nasil basvuracagim, egitim oncesinde hangi kitaplari okumam gerekiyor, Dharamsala ”da gormem ve bulunmam gereken yerler v.b. tum bu bilgilere ondan aldim. Dharamsala ’daki gunlerimi yapilabilir ve anlasilabilir hale getirdigi icin ona sonsuz tesekkur ve sukranlarimi sunuyorum.



Dharamsala ”daki ilk gunumde bir taksi kiralayip Holiness Dalai Lama’ya bagli Astroloji ve medikal enstitusu MenTsee-Khang‘e gittim. Tibetian astrolojik haritam ile gelecegimi ogrenebilmek icin randevu aldim. Once bilgilerimi aldilar sonrasinda ise detaylari hemen veremeyeceklerini uzerinde calismalari gerektigini, detayli bilgiyi 5 ay icinde e-mail ile gonderebileceklerini bildirdiler. 5 ayi duyunca biraz hayal kirikliligina ugrasam da yapacak bir sey yoktu ne yapalim bir muddet!!! bekleyecektim.


MenTsee-Khang Institue’den ayrildiktan sonra yine Holiness Dalai Lama’ya bagli Norbulinka enstitusunu gitmek uzere tekrar bir taksi kiraladim. Taksi soforu cok iyi bir insan cikti. Onun sayesinde 2 farkli manastira daha ziyaret etme sansim oldu. Taksi soforunun beni ilk goturdugu manastirin ismini hatirlamakta zorlandigim icin maalesef burada yazamiyorum ama Norbulingka Manastirinin cok yakininda oldugunu soyleyebilirim. Manastirin kapisina geldigimizde 7 yaslarinda bir monk kapiyi acti. Tapinagin bahcesine girdigimde biraz tereddutluydum sanki onlarin ozeline giriyormus gibi hissettim. Cunku iceride benden baska yabanci yoktu. Kucuk monk dostum terredutumu hissetmis olacak ki istersem fotograf cekebilecegimi isaret diliyle anlatti. Tapinagin giris kapisina geldigimde birden kucuk dostumun kayboldugunu farkettim. Hoppala simdi ne olacak derken tapinagin kocaman kapisi yavasca acilmaya basladi ve kucuk dostum monk gulumsuyerek beni karsiladi. Eliyle iceri girebilecegimi isaret etti. Tapinagin icindeki isiklari tek tek acti. Cok tatliydi. Konusmuyor olsakta cok iyi anlasiyorduk. Bir muddet sonra tapinakta yalniz oldugumu farkettim.. Tapinaktaki Buddha heykelleri ile Buddha resimlerini tek tek inceledim. Buranin huzur veren bir havasi vardi. Insana herhangi bir sebep ve arac olmadan nese hissini hissettiriyordu. 15-20 dakika sonra kucuk dostum tekrar gorundu.Sanirim artik ayrilma zamanim gelmisti. Ona tesekkur ettikten sonra beni sessizce izleyen ve gulusen diger kucuk monklari da selamlayarak manastirdan ayrildim.


Sonraki duragim Norbulingka manastiriydi. Giriste Tibetli bir bayan beni karsiladi ve buradaki aktiviteler hakkinda bilgilendirme yapti. Manastirin icerisinde bir tapinak, guest house, restaurant, hediyelik esyalarin satildigi bir dukkan, art gallery ve tahta ve metal el islerinin yapildigi atolyeler yer aliyordu. Diger tapinaklarda kullanilan buddha heykelleri ile tahta isleri buradaki atolyelerde calisanlarca yapiliyordu. Atolyelerde yapilan isler takdire degerdi. Her bir parcayi ince ince elleri ile yaratiyorlardi. Degisik bir espri anlayislari vardi. Duvara ‘ Not Made in China’, yazmislardi. Manastirdaki bir sonraki duragim ise guest house’du. Guest House inanilmayacak derece guzel ve de temizdi. Bir an burada kalabilir miyim diye dusundum ama ana tapinaga yarim saat kadar uzak olmasi sebebiyle vazgectim. Hindistan’da gordugum en temiz carsaflar buradaydi. Tapinaga girdigimde ise gozlerime ve basima oradaki kutsal sudan surdum. Bu tapinagin insani yukselten bir enerjisi vardi.

Norbulingka’dan sonra, 17th Karmapa Ugyen Trinely Dorje’nin yasadigi Gyato Manastirina gittik. Karmapalar, Dalai Lama’lardan sonraki kutsal kisiler. 17. Karmapa’nin Carsamba ve Cumartesi gunu ogleden sonra 14:00 gibi ogretilerini paylastigini ogrendim. Carsamba veya Cumartesi gunu gelip Karmapa’yi gormek iyi fikir olabilirdi.


Gyato manastirindan sonra taksi soforu son duragimiz olan ana tapinak Tsuglagkhang’ta beni birakti. Burasi Dalai Lama'nin yasadigi ve Dalai Lama Teaching yapilacagi ana tapinakti. Disaridan bakildiginda son derece basit bir goruntusu var ki dogru yere mi geldim acaba diye dusunuyorsunuz.Tapinagin dua edilen bolumune geldigimde’ diger tapinaklarda hissettigimden farkli olarak tamamiyle kendimi topraklanmis hissettim. Oyle enteresan bir enerjisi var ki zihniniz dagilmiyor ve surekli orada kaliyorsunuz.

Sonra adet geregi tapinagin etrafinda ‘Om mani padme om’ carklarini dondurdum. Bizim tesbih cekme olayina benziyor. Carklari cevirken her carkta icinizden ‘Om Mani padme hum’ diyorsunuz ki artik dua etmeye veya meditasyona hazirsiniz anlamina geliyor

Tum bunlar disinda bir takim insanlarin tahta bir mat uzerinde bizim namaz kilmamiza benzer hareketler yaptiklarini gordum. Sonradan bu hareketlerin kisinin enerjisini artirdigini ve odaklanmasina yardimci oldugunu ogreniyor olacak ve mudahimleri arasina katilacaktim.

Artik yavas yavas yorulmaya baslamistim. Ghakyi reaturantta buranin meshur yemegi momo’nun tadina baktiktan sonra kaldigim guest house’a dogru yol aldim. Ilk gunumde Dharamsala ’daki bir cok seyi kesfetmistim. Biraz dinlenmek bana iyi gelecekti.

Simdilik Hoscakalin ve tabii ki Sevgiler

Dharalamsa hakkinda kisa bilgiler

1 – Dalai Lama Hakkinda : Su an ki Dalai Lama Tenzing Gyatso, 14.Dalai Lama oluyor. Budist inancina gore Dalai Lama oldukten sonra baska bir bedende tekrar dunyaya geliyor. Mevcut Dalai Lama olmeden once gelecek enkarnasyon ile bir takim isaretler birakiyor. Yeni Dalai Lama’nin kim oldugu bu isaretler ile yeni dogan cocuklarin astrolojik haritalara bakilarak belirleniyor. Yeni dogmus cocuklarin yildiz haritalari incelenip yeterli kanit bulundugunda ise bu bebegin yeni Dalai Lama oldugu herkese ilan ediliyor ve sonrasinda da bu bebege ozel egitimler verilerek Dalai Lama gorevine hazirlanmasi saglaniyor.

Tenzin Gyatso, yani simdiki 14.Dalai Lama 6 Temmuz 1935’te Tibet’in kuzey doğusundaki Kokonor bölgesinde doğmus. Köylü bir ailenin çocuğuymus. Beş yaşında Buddhacıların en yüksek kişilerince on dördüncü Dalai Lama seçilerek Tibet’in baş şehri Lhasa’ya götürülmus.1950 senesinde Çin birlikleri Tibet’i işgal ettikten sonra Dalai Lama 1959 yilinda 100.000 kişi ile birlikte Hindistan’a kaçmis. Hindistan hukumeti Himalayalardaki Dharamsala şehrini tibetlilere tahsis etmis.14.Dalai Lama, 1987’de Albert Schweitzer Hayırseverlik Ödülü ‘ ile 1989’da baris uzerine yaptigi calismalardan oturu Nobel odulune layik gorulmus. Holiness 14.Dalai Lama Tenzin Gyatso, Dharamsala ’nin Mc Leod Ganj bolgesinde ana tapinak olan Tsuglagkhang’in karsisinda yasamini surdurmekte. Sene icinde ise hem Dharamsala ”da hem de dunyanin cesitli bolgelerinde barisin saglanmasi ile budizm uzerine ogretileri insanlarla paylasiyor.

2-Yil icinde Dalai Lama Teaching” e katilmayi planliyorsaniz 14.Dalai Lama tarafindan yapilacak egitimlerin bilgisine www.dalailama.com’dan ulasabilirsiniz.Teaching’nin baslama tarihinden 2 gun once security office’e kaydinizi yaptirmaniz gerekiyor. Kayit icin 2 resim ve pasaportunuzu yanina almaniz yeterli. Egitimin baslama tarihinden bir gun once ana tapinaga girip kendinize yer tutmaniz gerekiyor. Bunun icin de oradayken kolayca satin alabileceginiz bir yastigin uzerine isminizi ve hangi ulkeden geldiginizi yazdiktan sonra uygun bir yere birakmaniz yeterli. Artik Dalai Lama Teaching’e hazirsiniz.

3- Dharamsala ve Dalai Lama hakkinda bilgiye Ali Ilker Bekarslan’nin sitesinden de ulasabilirsiniz. http://www.dharamsala.web.tr/

4- Buraya gelmek icin cok fazla yatirim yapmaniza gerek yok. Tek sart ingilizce biliyor olmaniz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder